Hunyadi Tor-Túra

Az elnevezés többszörösen illik augusztus 17-re. Túra azért, mert a nap nagy részét a Dunán töltöttük. Öt kenuval útra kelve szeltük a hullámokat. Tor azért, mert a túrát bográcsos gulyás készítésével és elfogyasztásával zártuk és Tortúra azért, mert az időjárás majdnem felborította a terveket.

sz 2 renamed

Kora reggel már izzottak a telefonok, mert a reggeli eső nem csak hogy megijesztette a résztvevőket, de erősen megkérdőjelezte az eseményt. Végül mégis útnak indult a csapat Kismarosra. Az érkezés előtt 5 perccel még zuhogott az eső, így kicsit elbizonytalanodva, de indult a csapat. A kormányosok vízre bocsátották a kenukat és irányították a legénységüket.

eső

ind

Az első állomás egy szabadstrand volt, ahol egy fára szerelt hintáról, három méter magasból vethette vízbe magát, aki elég bátor volt. Koknya Pétertől már megszoktuk az ilyesmit, de hogy Lőrincz Nimród, fiatal kora ellenére is megtette, az igazán meglepő volt.

kp

A kis pihenő után szigeteket kerültünk meg, azokat átszelő folyón eveztünk, mígnem találtunk egy lagúnát, közvetlenül a part mellett. Körülbelül 400-méteren keresztül küzdöttük át a hatalmas kenukat az egyre keskenyebb vízi úton.

folyo renamed21

Ismét irány a nyílt Duna, ahol találtunk egy frissen keletkezett földpadot, szigetet a Duna közepén. Ez az előző héten még ott sem volt, mi meg kikötöttünk rajta. Így, teljesen jogosan a felfedezők, vagyis mi neveztük el a szigetet Hunyadi Szigetnek. Ekkor már élvezhettük a napsütést is.

sz 1

A túra utolsó szakaszában a szigetek ismételt megkerülése után megpihentünk a már előzőleg általunk belakott strandon, majd verseny a végállomásig. Bacsa Péter kapitány vezette hajó és Kónya Gabriellával ellátott legénység nyert. Kipakoltunk és elkezdtük készíteni bográcsos gulyásunkat. A szülők megérkeztek, közben a fiatalok tollasoztak, labdáztak, frizbiztek, kártyáztak, míg a főszakács, Bacsa Péter az ízeket harmonizálta.

bp renamed

Vacsora előtt még páronként összekötöztük a résztvevőket, akiknek meg kellett oldaniuk a feladványt és ki kellett szabadulniuk kötelékeikből. Elsőnek Koncz Arikán szülei lettek szabadok ismét.

ari

Végül autókba ülve, tele hassal és eltelve az élményekkel zártuk a napot, egy esővel. Velünk voltak az égiek, hogy nap közben visszatartották a rossz időt. A program annyira tetszett a résztvevőknek, hogy jövőre már egy két napos, sátras túrát terveztünk be.